Vi søker sakkyndig spesialsykepleier

Ansettelsesform: Fast

Publisert Sist oppdatert

INFORMASJON

Tjeneste

Sakkyndig spesialsykepleier­

Vil du bidra med din faglige ekspertise i vurdering av pasientskadesaker?

På vegne av statlig etat søker vi en sakkyndig spesialsykepleier, som av bakgrunn kan være enten akuttsykepleier, anestesisykepleier, operasjonssykepleier eller intensivsykepleier.

Som sakkyndig vil du spille en sentral rolle i vurderingen av om helsehjelp har vært i tråd med god medisinsk praksis. Vi ser etter dyktige fagpersoner med solid erfaring, høy faglig integritet og evne til å formidle komplekse medisinske vurderinger på en klar og presis måte.

Du vil få ansvaret for å vurdere i snitt 3 pasientskadeerstatningssaker i måneden. Arbeidet skal utføres via pålogging til etatens elektroniske saksbehandlingssystem hvor sakene blir tilgjengeliggjort. Ca. 1/3 av avtalevolumet skal leveres innenfor ordinær kontortid som er fra kl 8:00 til kl 16:00. Oppdragstaker skal gjennomføre tjenesten fra eget hjemmekontor.

Kvalifikasjonskrav:

  • Minimum 6 års arbeidserfaring som godkjent spesialsykepleier i Skandinavia, hvorav arbeidserfaringen ikke er eldre enn 5 år.
  • Aktiv klinisk praksis innen spesialiteten, minimum 20 % av et årsverk i snitt gjennom kalenderåret.
  • Erfaring fra helsevesenet i Skandinavia vektlegges høyere enn erfaring fra andre geografiske områder.
  • Optimal arbeidserfaring er 10 eller flere år innen spesialiteten.

Du må ha eget IT-utstyr for gjennomføring av tjenesten

  • Stasjonær/bærbar PC eller MAC.
  • Skjermer med en størrelse som gjør det hensiktsmessig å jobbe i større dokumenter, tyde røntgenbilder etc.
  • Hodetelefoner med mikrofon for å sikre god lyd i digitale møter.
  • Anbefalt webkamera for digitale møter.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Erfaring som sakkyndig spesialsykepleier innen helseforvaltning, forsikringsbransje eller lignende.
  • Kompetanse innen vurdering av medisinske behandlingsforløp, indikasjoner, behandlingssvikt og komplikasjonsfrekvens.
  • Spesialisering innen relevante fagområder.
  • Faglig tyngde dokumentert gjennom videreutdanning, publikasjoner, faglig oppdatering, verv eller annen faglig aktivitet.

Personlige egenskaper:

  • Gode digitale ferdigheter og evne til å sette seg inn i nye systemer.
  • Sterke kommunikasjonsevner, spesielt skriftlig på norsk.
  • Høy faglig integritet og evne til objektive vurderinger.
  • Forståelse for rollen som sakkyndig og evne til å skille mellom klinisk praksis og sakkyndig arbeid.
  • Tilgjengelighet for jevnt løpende oppdrag over en lengre periode, helst minimum 2 år.

Vi tilbyr:

  • Mulighet til å bidra i en viktig samfunnsrolle.
  • Faglige utfordringer og utviklingsmuligheter.
  • Fleksibel arbeidshverdag med mulighet for kombinasjon med klinisk praksis.
  • Et profesjonelt fagmiljø med dyktige kollegaer.

Vil du vite mer eller kjenner du andre som kan være interessert? Ikke nøl med å kontakte oss!

Du kan også registrere din CV eller melde deg på vårt nyhetsbrev for å holde deg oppdatert om fremtidige muligheter.

Powered by Labrador CMS