Alert and Project Manager, Nomvec

Ansettelsesform: Fast

Publisert

INFORMASJON

Tjeneste

Alert and Project Manager

­

Arbeidsgiver

Nomvec

­

Sted

Oslo­

Søknadsfrist

23.05.25

Nomvec AS søker en Alert and Project Manager som vil ha en sentral rolle i innføring, drift og videreutvikling av Alert Management System (AMS). Stillingen innebærer også å forenkle og effektivisere håndteringen av feilmeldinger i Nomvecs systemer og støtte opplæring og kommunikasjon mot apotek, grossister og andre brukere. Rollen vil, i tillegg, få ansvar for å drive andre prosjekter relatert til Nomvecs arbeid.

Stillingen krever en kandidat med sterk farmasøytisk forståelse, god teknologisk innsikt og evne til å skape gode relasjoner til både nasjonale og europeiske samarbeidspartnere.

Oppgaver

  • Lede innføring og videre drift av Alert Management System.
  • Utarbeide prosedyrer, regelsett og sikre on-boarding av brukere.
  • Være førstelinje-support for norske sluttbrukere av NoMVS og AMS.
  • Utvikle e-læring og opplæringsmateriell for brukere på AMS.
  • Monitorere og analysere feilmeldinger og følge opp avvik.
  • Aktiv deltakelse i oppfølging av systemfeil sammen med apotekkjedene.
  • Oppfølging av Nomvecs nettsider og publisering på LinkedIn.
  • Håndtere dialog og oppfølging av MT-innehavere og Product Master Data.
  • Bidra til nordisk samarbeid og utvikling av felles retningslinjer/anbefalinger.
  • Planlegge og gjennomføre andre prosjekter.
  • Utvikle og gjennomføre webinarer og andre opplæringstiltak.

Ønsket profil

  • Bachelorgrad eller høyere innen farmasi eller andre relevante fagområder.
  • Minimum fem års relevant erfaring fra apotek, grossist, industri eller andre relevante selskaper.
  • God forståelse for verdikjeden i legemiddelbransjen.
  • Erfaring med kundedialog.
  • Motivasjon for samfunnsoppdraget med fokus på legemiddelsikkerhet.
  • Proaktiv, tillitsskapende og evne til å bygge relasjoner nasjonalt og internasjonalt.
  • Erfaring fra innføring, tilpasning eller opplæring i IT-systemer og e-læring er en fordel.
  • Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.

Annet

  • Arbeidssted: Essendrops gate 3, 0368 Oslo.
  • Det må påregnes noe reiseaktivitet for samarbeid med europeiske kontorer.
  • Stillingen gir mulighet til å delta i et viktig samfunnsoppdrag og bygge et bredt europeisk nettverk.
  • Nomvec tilbyr konkurransedyktige betingelser, fleksible arbeidstidsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Gjensidige.
  • Stillingen rapporterer til daglig leder i Nomvec.

Kontakt

Ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med våre rådgivere i BackerSkeie:

  • Trine Silje Nygård, tlf. 952 68 733
  • Trygve Langholm, tlf. 916 46 468

Søknad med CV registreres via «Utlyste stillinger» på www.backerskeie.no innen 23.mai 2025

Nomvec AS er et ikke-kommersielt selskap grunnlagt for å utvikle, drifte og vedlikeholde den norske databasen NoMVS (Norwegian Medicines Verification System). Selskapet ble etablert for å møte EUs krav om legemiddelverifikasjon for å forhindre forfalskede medisiner i distribusjonen.

Nomvec AS er heleid av Legemiddelindustrien og administreres av et styre fra den farmasøytiske industrien i Norge. Selskapet samarbeider med en rekke aktører, blant annet apotek, grossister, sykehus og Direktoratet for Medisinske Produkter, og administrerer innkreving av avgifter fra ca. 380 markedsføringstillatelsesholdere i Norge.

Selskapet sikrer at apotek, grossister, sykehus og andre aktører overholder verifikasjonskravene for legemidler i det norske markedet. Etter fem års drift har Nomvec AS bidratt til å opprettholde systemets integritet og kvalitet i et strengt regulert marked.

Powered by Labrador CMS