Alert and Project Manager, Nomvec
Ansettelsesform: Fast
INFORMASJON
Tjeneste
Alert and Project Manager
Arbeidsgiver
Nomvec
Sted
Oslo
Søknadsfrist
23.05.25
Nomvec AS søker en Alert and Project Manager som vil ha en sentral rolle i innføring, drift og videreutvikling av Alert Management System (AMS). Stillingen innebærer også å forenkle og effektivisere håndteringen av feilmeldinger i Nomvecs systemer og støtte opplæring og kommunikasjon mot apotek, grossister og andre brukere. Rollen vil, i tillegg, få ansvar for å drive andre prosjekter relatert til Nomvecs arbeid.
Stillingen krever en kandidat med sterk farmasøytisk forståelse, god teknologisk innsikt og evne til å skape gode relasjoner til både nasjonale og europeiske samarbeidspartnere.
Oppgaver
- Lede innføring og videre drift av Alert Management System.
- Utarbeide prosedyrer, regelsett og sikre on-boarding av brukere.
- Være førstelinje-support for norske sluttbrukere av NoMVS og AMS.
- Utvikle e-læring og opplæringsmateriell for brukere på AMS.
- Monitorere og analysere feilmeldinger og følge opp avvik.
- Aktiv deltakelse i oppfølging av systemfeil sammen med apotekkjedene.
- Oppfølging av Nomvecs nettsider og publisering på LinkedIn.
- Håndtere dialog og oppfølging av MT-innehavere og Product Master Data.
- Bidra til nordisk samarbeid og utvikling av felles retningslinjer/anbefalinger.
- Planlegge og gjennomføre andre prosjekter.
- Utvikle og gjennomføre webinarer og andre opplæringstiltak.
Ønsket profil
- Bachelorgrad eller høyere innen farmasi eller andre relevante fagområder.
- Minimum fem års relevant erfaring fra apotek, grossist, industri eller andre relevante selskaper.
- God forståelse for verdikjeden i legemiddelbransjen.
- Erfaring med kundedialog.
- Motivasjon for samfunnsoppdraget med fokus på legemiddelsikkerhet.
- Proaktiv, tillitsskapende og evne til å bygge relasjoner nasjonalt og internasjonalt.
- Erfaring fra innføring, tilpasning eller opplæring i IT-systemer og e-læring er en fordel.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
Annet
- Arbeidssted: Essendrops gate 3, 0368 Oslo.
- Det må påregnes noe reiseaktivitet for samarbeid med europeiske kontorer.
- Stillingen gir mulighet til å delta i et viktig samfunnsoppdrag og bygge et bredt europeisk nettverk.
- Nomvec tilbyr konkurransedyktige betingelser, fleksible arbeidstidsordninger og gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Gjensidige.
- Stillingen rapporterer til daglig leder i Nomvec.
Kontakt
Ta gjerne konfidensiell og uforpliktende kontakt med våre rådgivere i BackerSkeie:
- Trine Silje Nygård, tlf. 952 68 733
- Trygve Langholm, tlf. 916 46 468
Søknad med CV registreres via «Utlyste stillinger» på www.backerskeie.no innen 23.mai 2025
Nomvec AS er et ikke-kommersielt selskap grunnlagt for å utvikle, drifte og vedlikeholde den norske databasen NoMVS (Norwegian Medicines Verification System). Selskapet ble etablert for å møte EUs krav om legemiddelverifikasjon for å forhindre forfalskede medisiner i distribusjonen.
Nomvec AS er heleid av Legemiddelindustrien og administreres av et styre fra den farmasøytiske industrien i Norge. Selskapet samarbeider med en rekke aktører, blant annet apotek, grossister, sykehus og Direktoratet for Medisinske Produkter, og administrerer innkreving av avgifter fra ca. 380 markedsføringstillatelsesholdere i Norge.
Selskapet sikrer at apotek, grossister, sykehus og andre aktører overholder verifikasjonskravene for legemidler i det norske markedet. Etter fem års drift har Nomvec AS bidratt til å opprettholde systemets integritet og kvalitet i et strengt regulert marked.