Spørsmål om stillingen?
Kontaktperson:
Alice Beathe Andersgaard
Admin. direktør
Kontaktperson:
Cecilie Dobloug Nyland
HR direktør
Sykehuset Innlandet står foran spennende og utfordrende utviklingsprosesser i årene fremover. Arbeidet med å realisere framtidig sykehusstruktur med et nytt og moderne Mjøssykehus innebærer endringer i pasient- og arbeidsflyt, organisering og kultur. Som en viktig del av dette arbeidet endres ledelses- og organisasjonsmodellen for de somatiske divisjonene til fagorganisering fra 1. januar 2026. I den forbindelse endrer divisjon Prehospitale tjenester navn til Prehospital klinikk.
Prehospital klinikk er organisert med 4 avdelinger med egne avdelingssjefer for AMK og pasienttransport-, Ambulanse-, Luftambulanse- og Kompetanse-avdeling i tillegg til ansvar for oppfølging av det desentrale somatiske tjenestetilbudet ved to Lokalmedisinske sentra (LMS i Nord-Gudbrandsdal og Valdres). Klinikkdirektør er også tillagt det overordnede ansvaret for oppfølging av Beredskapsarbeidet i helseforetaket. Klinikken består av i overkant 500 årsverk.
Klinikkdirektør for Prehospital klinikk vil ha en sentral rolle i videreutviklingen av Sykehuset Innlandet i kombinasjon med å ha et overordnet ansvar for utvikling og daglig driften av klinikken. Arbeidet med å beholde og rekruttere dyktige fagfolk er viktig for å kunne tilby gode helsetjenester til befolkningen i Innlandet.
Til å lede Prehospital klinikk søkes en trygg og erfaren leder, med solid ledererfaring og dokumenterte resultater fra komplekse / kunnskapsintensive virksomheter.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Personlige egenskaper vil bli vektlagt i rekrutteringsprosessen.
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.